شاعر فرفروک

 

 

 

 

 فکری وهنری خود دراین مورد اعلام نظر فرماید .

 

 

موج ِ اوج ِ مثنوی خیزد کنون 

شد قرار ـ آرام و باز آمد جنون 

موج ها از اوج ها بر شانه ات ، 

می شود آوار و کوبد خانه ات . 

کشتی ِ جان را فرو ریزد ز  هم 

عقل و حیرت را در آویزد به هم . 

تا شنا دانی ، همی جان می کنی 

دست و پا بیهوده درهم می زنی 

در شنا ، نا آشنا شو با شنا ، 

تا کند موجش به مرگت آشنا . 

بحر ِِاستغناست این ، خود را مبین ! 

غرق ِ آبی ، دم فرو کش ؛ خوش نشین ! 

همچو ماهی جملگی آواز شو ! 

آب را خوان ، از برش غماز شو !  

ــ تا نگیرد چشم را ظلمت چو قیر 

کی شود از آفتابش مستنیر ؟ 

ور نه از روزن به هر سو بنگرد  

هر که را رویی ست ، او را بگرود ــ 

پس به سر ، موجش تو را ساحل برد 

این قرار و خواب ، کی عاقل برد ؟ 

حضرت ِ معشوق در خواب آیدت 

گویدت : " درکش ! می ِ ناب آمدت ! 

قصد ِ من این بود از آغاز ِ کار ، 

عاشقی چون تو در آید پر شرار 

 

خان و مان و هستیش ویران کنم  

وآنگهش بر خوان ِ خود مهمان کنم . 

آن "اناالحق" گوی را سامان دهم ، 

شور ِ مستی ِ  و ِ  را ، پایان دهم. 

هم شوم  چشم ِ وی و هم گوش ِ او 

هم زبانش ، هم روان و هوش ِ او . 1 

پر گشاید در من و حیران شود 

عاقبت ، آرام یابد ، جان شود . 

یا امانت دار ِ من ، داخل بیا !

عقل را بیرون بنه ، جاهل بیا ! 

صد هزاران تا هزاران سال و ماه ، 

رفتگان ، وآیندگان پویند راه ، 

تا یکی در کوی جان ماوی کند ! 

تا دلش را داغ ِ من رسوا کند !  

       *********** 

آینه گشتم که مدهوشم شوی !! 

خیره گردی ، خام و خاموشم شوی 

بیش از این در آینه ، حسنت مبین ! 

از تو زیبا گشته ام ، ما را ببین !

نظرات 3 + ارسال نظر
دختر بارانی سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

غرب ایران یعنی کجا؟ من جغرافیاتم ضعیفه

من مشگین شهریم وسط استان اردبیل وتبریز کنار سبلان سبزبه قول ما
گوو ساوالان

دختر بارانی پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام:
هنوز من جوابی برا سوالم دریافت نکردم

من مشگین شهریم وسط استان اردبیل وتبریز کنار سبلان سبزبه قول ما
گوو ساوالان

دختر بارانی شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام:
ممنون از جوابت.انشاله هر جا هستی موفق باشی

شاید جغرافی یتان قوی شده باشه/:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد