تصاویر کمتر دیده شده از رزمندگان در جنگ ۸ ساله

تصاویر کمتر دیده شده از رزمندگان در جنگ ۸ ساله

در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرد.

به گزارش سرویس تاریخ فرارو، صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد. 

جنگی نابرابر در شرایطی به ایران اسلامی تحمیل شد که از جانب متحدان عراق بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

همزمان با بزرگ‌داشت این مجاهدت و ایثار و گرایم داشت هفته دفاع مقدس مجموعه ای از عکس های تاریخی برجای مانده از جبهه های جنگ را در 3 گزارش تصویری خواهید دید. این مجموعه که از "وبگاه جامع دفاع مقدس"  گردآوری شده است زندگی رزمندگان و مبارازن دفاع مقدس در جبهه های جنگ تحمیلی را به تصویر می کشد. تاریخ، مکان و نام عکاس هیچ یک از عکس ها مشخص نیست و به نظر می رسد عکس ها از آلبوم عکاسان آماتور دفاع مقدس جمع آوری شده است. همچنین در بخش پایانی این مجموعه در عکسهای یادگاری رزمندگان، چهره هایی که با علامت قرمز نشانه گذاری شده اند از شهدای جنگ تحمیلی هستند.

حنا بندان در جبهه

 


 


 


 

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:29 ب.ظ

باسلام
دیدن این تصاویر جانی تازه به انسان بی جان دراین عرصه از تاریخ میده...
چقدر زیبا و بی آلایش نبض زندگی میزنه واین حس قشنگ دوست داشتن رو به رخ جهانیان نشون میده...
از تو می آموزم رسم عاشقی را ای شهید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد